Zostań liderem
Każdego dnia miliony ludzi szuka w Internecie interesujących ich informacji o przeróżnych usługach i produktach. Dzięki pozycjonowaniu strony www Twojej firmy potencjalni klienci znajdą Twoją ofertę w Internecie.
Aż 92% badanych uważa, że wyszukiwarki internetowe to bezstronne źródło informacji, 85% potencjalnych klientów szuka towarów lub usług w Internecie, a 36% internautów uważa, że firmy będące na czele wyników wyszukiwania to liderzy w branży (Gemius 2010). Ty też możesz zostać liderem, nie czekaj – „poniż konkurencję” w wynikach wyszukiwania i zdobądź szczyty wyszukiwarek!
Podstawową funkcją Internetu jest możliwość przeglądania stron WWW. Pierwotnie witryny internetowe pełniły wyłącznie rolę informacyjną, dziś takie strony nie są niczym wyjątkowym. Wraz ze wzrostem popularności sieci zaczęły się pojawiać serwisy oferujące różne usługi jak na przykład sklepy internetowe lub portale społecznościowe. Niezależnie od tego jak bardzo dobrze są wykonane, jak oryginalne i jak wiele zaawansowanych technologii zostało użytych do ich zbudowania, gdy nie są odwiedzane – stają się zupełnie bezwartościowe. Nie można docenić czegoś, czego nie da się znaleźć. Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, a tym samym odnieść sukces należy tego typu strony wypozycjonować.
Konkurencja na rynku ciągle wzrasta. Jedną z form „reklamy” jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek internetowych w tym najbardziej popularnej – Google. Aby witryna zdobyła szczyty list wyszukiwania należy ją zoptymalizować i pozycjonować. Oczywiście można stosować kampanie reklamowe (np. AdWords), banery na innych stronach i inne tego typu działania, ale pozycjonowanie zapewnia równie dobry efekt przy stosunkowo niedużym nakładzie środków finansowych.
Miejsce, które zajmie Twoja strona internetowa w wyszukiwarce, jest niezwykle istotne, gdyż ponad 90% szukających ogranicza przeglądanie listy do dwóch pierwszych stron wyników wyszukiwania.
Postrzegalność poszczególnych partii informacji wyświetlanych w wyszukiwarce internetowej drastycznie spada wraz ze zniżaniem się ku dołowi strony. Tą sytuację dokładnie odzwierciedla tzw. „Złoty trójkąt Google”.
Wyraźny trójkąt oznaczony kolorami: czerwonym, pomarańczowym i żółtym zobaczyło 100% internautów szukających informacji. Pole oznaczone kolorem zielonym obejrzało już tylko 85%, błękitnym 60%, jasnoniebieskim 50%, resztę strony zobaczyło maksymalnie 30% użytkowników. Wyniki przeprowadzonego „zachowania internautów” doskonale uwidaczniają jak ważną rzeczą jest pozycja strony, nie tylko w Google, ale również w innych wyszukiwarkach.
W Polsce w 2009 r. wydatki na reklamę internetową wyniosły 1373 mln zł brutto i mimo kryzysu oraz spowolnienia gospodarczego w tym czasie zdecydowanie wzrosły w porównaniu do 2008 roku. Najbardziej rozwijającym się segmentem była reklama w wyszukiwarkach (pozycjonowanie + linki sponsorowane), która odnotowała 3% wzrost w stosunku do 2008 r. i stanowiła 26% ogólnych wydatków na reklamę.