Daj się poLubić

Daj się poLubić

Marketing społecznościowy to połączenie marketingu szeptanego z marketingiem wirusowym. Daj się polubić, wywołaj u swoich klientów pozytywne rekomendacje dotyczące produktu, marki lub usług i pozwól im rozpowszechniać między sobą informacje dotyczące działalności Twojej firmy. Daj swoim potencjalnym klientom powody do rozmawiania o Twoich produktach, czy usługach i ułatw nawiązywanie takiej konwersacji.

Naturalne, że ludzie bardziej wierzą pozytywnym opiniom swoich znajomych na temat produktu lub usługi, z której skorzystali niż np. typowym reklamom w telewizji.

Marketing na portalach społecznościowych cechuje się dużą wiarygodnością, ponieważ komunikaty przekazywane są przez samych konsumentów. To ceniona forma promocji – zadowoleni klienci za pomocą portali społecznościowych (tj. facebook, twitter, blip) z własnej woli zaczynają przekonywać innych w szczególności swoich znajomych do kupowania produktów, czy skorzystania z danej usługi.

Marketing społecznościowy pozwala budować świadomość marki i wywoływać pozytywne skojarzenia z nazwą, bądź logo firmy w miejscach, które lubią oraz w których często przebywają obecni i potencjalni klienci.

Marketing na portalach społecznościowych i mikroblogach

Na portalach społecznościowych można udostępniać za darmo użyteczne informacje, które zawierają bardziej lub mniej wyraźny przekaz reklamowy. Przykładowo, firma sprzedająca materiały budowlane może prowadzić microblog z poradami dotyczącymi wykończenia mieszkania, do którego potrzebne są produkty danej marki, która jest w ofercie. Intencją jest nakłonienie adresata do rozpowszechnienia tych porad – mimowolnie z nazwą promowanej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>