Daj się poLubić

Marketing społecznościowy to połączenie marketingu szeptanego z marketingiem wirusowym. Daj się polubić, wywołaj u swoich klientów pozytywne rekomendacje dotyczące produktu, marki lub usług i pozwól im rozpowszechniać między sobą informacje dotyczące działalności Twojej firmy. Daj swoim potencjalnym klientom powody do rozmawiania o Twoich produktach, czy usługach i ułatw nawiązywanie takiej konwersacji.
Naturalne, że ludzie bardziej wierzą pozytywnym opiniom swoich znajomych na temat produktu lub usługi, z której skorzystali niż np. typowym reklamom w telewizji.
Marketing społecznościowy pozwala budować świadomość marki i wywoływać pozytywne skojarzenia z nazwą, bądź logo firmy w miejscach, które lubią oraz w których często przebywają obecni i potencjalni klienci.
Na portalach społecznościowych można udostępniać za darmo użyteczne informacje, które zawierają bardziej lub mniej wyraźny przekaz reklamowy. Przykładowo, firma sprzedająca materiały budowlane może prowadzić microblog z poradami dotyczącymi wykończenia mieszkania, do którego potrzebne są produkty danej marki, która jest w ofercie. Intencją jest nakłonienie adresata do rozpowszechnienia tych porad – mimowolnie z nazwą promowanej firmy.